T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
NİĞDE / MERKEZ - Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi

Haberler

Haberler

Eyl

2023 2024 Eğitim Öğretim Yılı Pansiyon yerleştirmeleri sonuçlanmış olup, pansiyona yerleşen öğrtenci listesi ekte sunulmuştur. Pansiyona yerleşen öğrencilerimizin ilgili okul idareleri ile iletişime geçip kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.

Ağu

DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI

Değerli velilerimiz, sevgili öğrenciler,

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Destekleme ve Yetiştirme Kursları Milli Eğitim Bakanlığı'mızın DYK Yönergesinde ve kılavuzunda belirttiği esaslar çerçevesinde Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü'müzün  planlamaları doğrultusunda okulumuz Yavuz Sultan Selim Anadolu Lisesi ile eşleştiğinden, öğrencilerimiz Yavuz Sultan Selim Anadolu Lisesi'nde açılacak Destekleme ve Yerleştirme Kurslarına başvurabileceklerdir. Kurslar yalnızca 11. ve 12.sınıf öğrencilerine yönelik açılacak olup,

28 Ağustos 2023 tarihine kadar DYK başvurularının Kurs merkezi olarak belirlenen Yavuz Sultan Selim Anadolu Lisesi'ne yapılması gerekmektedir.

Ağu

2023-2024 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI BAŞLIYOR

2023-2024 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ BAŞVURULARI 24-28 AĞUSTOS 2023 TARİHLERİ ARASINDA YAPILACAKTIR. BU YIL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA 11. VE 12. SINIF SEVİYELERİNDE AÇILABİLECEK DYK'LARA ÖĞRENCİLERİMİZ AYNI OKUL TÜRLERİNDE İSTEDİKLERİ KURS MERKEZİNE BAŞVURU YAPABİLECEKLERDİR. AYRINTILI BİLGİ İÇİN LÜTFEN DYK KILAVUZUNDA YER ALAN AÇIKLAMALARI OKUYALIM.

Tem

Tem

        Değerli velilerimiz ve sevgili öğrenciler,

      2022-2023 Eğitim Öğretim yılı 16 Haziran 2023 Tarihinde sona erdi. Şimdi ise emeklerimizin karşılığını alacağımız Liselere Tercih süreci başladı. LGS tercihleri 3 Temmuz Pazartesi günü başlayacak, 19 Temmuz Çarşamba günü günü sona erecek. Tercih işlemleri https://e-okul.meb.gov.tr internet adresinden veya herhangi bir ortaokul/imam hatip ortaokulu müdürlüklerinden yapılabilecektir.

MERKEZİ YERLEŞTİRME NASIL YAPILACAK

Merkezî yerleştirme; merkezî sınavla öğrenci alan fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, proje okulları ile mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlarına merkezî sınav puanı üstünlüğüne göre tercihler doğrultusunda yapılacak. Öğrenciler, sınavla öğrenci alan okullar listesinden 10 okula kadar tercih yapabilecek.

Merkezî sınavla öğrenci alan okulların belirlenen kontenjanlarına puan üstünlüğüne göre tercihler doğrultusunda yerleştirme yapılacak.

 

Sınavla öğrenci alan okullarda merkezî sınav puanının eşitliği hâlinde sırasıyla Okul Başarı Puanı (OBP) üstünlüğüne, sırasıyla 8, 7 ve 6'ncı sınıflardaki Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP) üstünlüğüne, 8'inci sınıfta özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlığına, tercih önceliğine ve öğrencinin doğum tarihine göre yaşı küçük olana bakılarak yerleştirme yapılacak.

Yerel yerleştirme nasıl yapılacak?

Yerel yerleştirme işlemleri; okulların türü, kontenjanı ve konumuna göre il, ilçe millî eğitim müdürlüklerince oluşturulan ortaöğretim kayıt alanlarındaki okullara sırasıyla öğrencilerin ikamet adresleri, okul başarı puanı üstünlüğü ve okula özürsüz devamsızlık yapılan gün sayısının azlığı kriterlerine göre yapılacak.

Değerlendirmede eşitlik olması durumunda sırasıyla 8, 7 ve 6'ncı sınıflardaki yıl sonu başarı puanı üstünlüğüne bakılarak yerleştirme yapılacak.


Tüm öğrenciler yerel yerleştirme tercihi yapacak

Sınava giren ve merkezî sınav puanına sahip olan öğrenciler dâhil tüm öğrencilerin, yerel yerleştirme ile öğrenci alan okul tercihinde bulunmaları gerekiyor. Yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullar ekranından tercih yapılmaması durumunda öğrencilere merkezî sınavla öğrenci alan okullar ile pansiyonlu okullar tercih ekranı açılmayacak.

Özel ortaöğretim kurumlarına ve yetenek sınavı ile öğrenci alan okullara kesin kayıt işlemini tamamlamış öğrenciler tercihte bulunamayacak.

 

Öğrenciler; merkezî sınav puanı ile öğrenci alan okullar, yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullar ve pansiyonlu okullar olmak üzere üç grupta tercih yapabilecek.

Merkezî sınava girmeyen öğrenciler ise yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullar ve pansiyonlu okullar olmak üzere iki grupta tercih yapabilecek.


İlk ekran yerel yerleştirme için açılacak

Öğrenciler, ilk olarak yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullar ekranından tercih yapabilecek. Yerel yerleştirme tercihlerinde ilk 3 okulu kayıt alanından seçmek kaydıyla öğrenciler en fazla 5 okul tercih edebilecek.

Tercihlerde aynı okul türünden (Anadolu lisesi, mesleki ve teknik Anadolu lisesi, Anadolu imam hatip lisesi) en fazla 3 okul seçilebilecek.


Yerel yerleştirmeyle öğrenci alan okullar için tercihlerini gerçekleştiren öğrenciler; istemeleri hâlinde merkezî sınavla öğrenci alan okullar ekranından en fazla 10, pansiyonlu okullar tercih ekranından da en fazla 5 okul olmak üzere toplamda 20 okul tercihinde bulunabilecek.


Yerel yerleştirme tercih ekranındaki "yeşil" renk, öğrenci için ikamet adresinin bulunduğu kayıt alanındaki okulları; "mavi" renk, komşu kayıt alanında yer alan okulları; "kırmızı" renk ise il içindeki diğer kayıt alanları ile il dışındaki kayıt alanlarında bulunan okulları belirtecek.


Nakiller iki dönem sürecek

Geçen yıl olduğu gibi LGS yerleştirmelerine esas nakiller, bu yıl da iki dönemde yapılacak. Her iki dönemde de merkezî sınav puanı ile öğrenci alan okullar için en fazla 3, yerel yerleştirmeyle öğrenci alan okullar için en fazla 3, pansiyonlu okullar için en fazla 3 okul tercihi yapılabilecek.

Yerel yerleştirmeyle öğrenci alan okullar için tercihte bulunan ve ilk yerleştirmede tercihine yerleşen öğrencilerin yerleştirmeye esas nakil tercih dönemlerinde kayıt alanından okul ve farklı tür tercih etme zorunluluğu bulunmayacak ancak tercihlerine yerleşemeyen öğrenciler, yerleştirmeye esas nakil tercihlerinde ilk 2 okulu kayıt alanından seçmek kaydıyla en fazla 3 okul tercihinde bulunabilecek. Yapılan tercihlerde aynı okul türünden en fazla 2 okul seçilebilecek.

 

Depremzede öğrencilere pozitif ayrımcılık 

Olağan üstü hâl kapsamında; 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen Kahramanmaraş depremleri nedeniyle yalnızca Adıyaman, Hatay, Kahramanmaraş, Malatya ile Gaziantep'in Nurdağı ve İslahiye ilçelerinde 2022-2023 öğretim yılında 5 Şubat 2023 tarihinde 8. sınıflarda kayıtlı olan öğrenciler;

Yerel yerleştirme ile öğrenci alan okulları tercihleri sırasında 2022-2023 eğitim öğretim yılının 1. dönemini tamamlamış oldukları illerde mevcut ortaöğretim kayıt alanlarına göre tercihte bulunabilecek. Ayrıca bu illerin dışındaki diğer illerde bulunan yerel yerleştirme ile öğrenci alan okulların tamamını ise "kayıt alanında" olarak tercih edebilecek.

 

Tercih dönemlerinde yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullara yerleştirme tercihi yapmış ancak herhangi bir okula yerleşemeyen öğrenciler, bulundukları İl/İlçe Öğrenci Yerleştirme ve Nakil Komisyonlarına başvurmaları hâlinde yerel yerleştirme ile öğrenci alan okullarda kontenjan olup/olmama durumuna bakılmaksızın okul ve şube dengesi gözetilerek yerleştirme işlemleri tamamlanacak.

 

Tercih döneminde merkezi sınavla öğrenci alan okullara yerleştirme tercihi yapmış öğrenciler için her 30 kontenjana 2 olacak şekilde ek kontenjan verilecek. Ek kontenjanlara yerleştirme işlemleri merkezi yerleştirme esasları çerçevesinde puan üstünlüğü ve tercih önceliğine göre yapılacak. Yerleştirmeye esas nakillerde (1 ve 2. nakil) ve sonraki tüm nakil işlemlerinde ek kontenjan kullanılmayacak.


Sonuçlar 24 Temmuz'da açıklanacak

Ortaöğretim Kurumlarına Tercih ve Yerleştirme Takvimi'ne göre özel ortaöğretim kurumlarının kayıt işlemleri ile yetenek sınavıyla öğrenci alan okulların işlemleri ve kayıtları 26 Haziran-19 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşecek.


Özel öğretim kurumlarına kayıt işlemini tamamlayan öğrencilere tercih ekranı açılmayacak. Öğrenciler, tercih süresi içinde kayıtlarını iptal ettirmeleri durumunda tercihte bulunabilecek.


Yerleştirme sonuçları ve boş kalan kontenjanlar 24 Temmuz tarihinde "meb.gov.tr" adresinde ilan edilecek.

 

Merkezî sınav puanıyla en fazla Anadolu liselerine öğrenci yerleşecek

Türkiye genelinde 2 bin 492 liseye merkezî sınav puanına göre öğrenci yerleştirilecek.

Bu kapsamda, sınavla öğrenci alan okullara toplam 206 bin 414 öğrenci alınacak. Anadolu liselerine 71 bin 22, fen liselerine 40 bin 470, sosyal bilimler liselerine 10 bin 740, Anadolu imam hatip liselerine 42 bin 356, mesleki ve teknik Anadolu liselerine 41 bin 826 kontenjan ayrıldı.

2023 Yılı Ortaöğretime Geçiş Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu'na ulaşmak için tıklayınız.

Haz

ŞEHİT YAKUP AVŞAR ANADOLU LİSESİ'NDE İLK MEZUNİYET COŞKUSU

     2022 2023 Eğitim Öğretim Yılı Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi'nde muhteşem bir karne ve mezuniyet töreniyle sona erdi. Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Rukiye Çıtırık tarafından hazırlanan mezuniyet ve karne törenine okul/kurum yöneticileri, öğretmenler, veliler ve öğrenciler katıldı. Törende bir konuşma yapan Okul Müdürü İdris İSPİROĞLU, geleceğimizin teminatı olan gençlerimizin almış oldukları eğitim ile ülkemizin geleceğine ışık olacaklarını belirterek 2019 yılında eğitim öğretime başlayan Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi'nin  ilk mezunlarını verdiğini, bu durumun öğrenciler için olduğu kadar, kendileri için de onur ve mutluluk kaynağı olduğunu, aynı zamanda  ilk göz ağrıları olan ilk mezunlardan ayrıldıklarından dolayı mutlukukla hüznü bir arada yaşadıklarını ifade etti.17-18 Haziran’da yapılacak olan YKS ‘de öğrencilerimize  başarı dileklerinde bulunan okul müdürü İspiroğlu, gençlerimizin yetişmesinde en büyük pay sahibi olan ve kutsal bir mesleği ifa eden değerli öğretmenlerimize de emeklerinden dolayı teşekkür ederek konuşmasını tamamladı.

     2022/2023 eğitim öğretim yılında ilk üç dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve ödülleri takdim edildi. Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesinin 2022 2023 eğitim öğretim yılı okul birincisi olan Ayşe PEŞİN, okulun yaş kütüğüne ismini  alkışlar eşliğinde nakşetti. Ayşe Peşin, tüm mezun öğrenciler adına konuşmasını yaparak başarısında katkısı bulunan başta ailesi olmak üzere, Okul Müdürüne ve tüm öğretmenlere şükranlarını sunduğunu belirtti.

 

  Tören, öğretmen ve  öğrencilerin hatıra fotoğrafları çekimi ile devam etti. Neşeli bir otamda gerçekleşen karne ve mezuniyet rogramı, İstiklal Marşı’nın okunmasıyla sona erdi.

Haz

BAHAR VE DOĞAL ÇEVRE ETKİNLİĞİ

 

        Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi’nde güller açacak. Adını gül kokulu şehidimiz Şehit Yakup Avşar’dan alan Niğde’mizin en yeni lisesinde baharın gelmesiyle beraber gül gibi bir etkinlik gerçekleştirildi.

        Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca Türkiye Çevre Haftası ve etkinliklerinin düzenlenmesine dair kutlamalar her yıl yeni bir temayla gerçekleştirilmektedir. Sürdürülebilir yaşam çevrelerinin oluşturulması, iklim değişikliği ile mücadele konularında çevre bilincinin her geçen gün giderek artması sebebiyle ülkemizde Dünya Çevre Günü kutlamalarının  "Türkiye Çevre Haftası" olarak kutlanması ve bu kutlamalar çerçevesinde Bakanlığımız okul ve kurumlarında yapılması planlanan etkinliklerin ve iyi uygulamaların en iyi şekilde gerçekleştirilebilmesi önemli görülmektedir.

        Bu itibarla  Bakanlığımız okul ve kurumlarında, çevrenin korunması konusunda farkındalık oluşturmak amacı ile sıfır atık anlayışına uygun bir şekilde, daha temiz ve  daha yeşil yaşam vurgusuyla Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi öğretmen ve öğrencileri tarafından fidan dikme etkinliği düzenlendi. Şenlik havasında geçen fidan dikme etkinliğinde ağırlıklı olarak öğretmen ve öğrenciler tarafından temin edilen meyve ve gül fidanları dikildi. Okul müdürü İdris İspiroğlu bu yıl ikincisini gerçekleştirdikleri  ‘Bahar ve Doğa’ temalı etkinliğin içeriği kuş ve çiçek olarak belirlendiğini, bu nedenle ağırlıklı olarak asma ve gül , sarmaşık ve lavanta fidanlarının dikildiğini ifade etti.

        Baharın bir adının da ‘gül mevsimi’ olduğunu dile getiren İspiroğlu, aslında her bir öğrencimizin birer gül, öğretmenlerimizin de bu çiçekleri yetiştiren bahçıvanlar olduğunu düşünürsek etkinliğimizin  doğanın da ötesinde çok anlamlı olduğunu, baharla beraber okulumuzun da çiçek açtığını, gönüllerin neşelendiğini ve yüzlerin güldüğünü ifade ederek bu anlamlı etkinlikte emeği geçen bütün öğretmen ve öğrencilere teşekkür etti.

Haz

"Bir Bilenle Bilge Nesil"projesi kapsamında Niğde'de 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Liselerarası Kitap Okuma ve Kompozisyon Yarışması, düzenlenen ödül töreniyle sona erdi. Eğitim-Bir-Sen Niğde şubesi tarafından organize edilen, 17 liseden 17 danışman öğretmen desteği ile her okuldan 10 öğrenci arasında gerçekleştirilen kitap okuma yarışmasında iki farklı kitap ve kompozisyon için ödül alan öğrencilere hediyeleri takdim edildi. 02/06/2023 Cuma günü gerçekleştirilen ödül törenine Niğde belediye başkanı, il millî eğitim müdürü, okul müdürleri, danışman öğretmen ve öğrenciler katıldı. Törende Nazan Bekiroğlu'nun Yusuf ve Züleyha kitabı için birinciye 2000 TL ve bisiklet, ikinciye 1500 TL , üçüncüye 500 TL verilirken  yarışmanın ikinci kitabı olan İlber Ortaylı'nın Bir Ömür Nasıl Yaşanır için de aynı ödüller verildi.Ödül töreni, Eğitim-Bir-Sen şube başkanı Hasan ORHAN ve Niğde belediye başkanı Emrah ÖZDEMİR'in konuşmaları ile başladı. Hasan ORHAN, "Bir yıl sonrasını düşünürsan tohum ek,Ağaç dik on yıl sonra ise tasarladığın,Ama yüz yıl sonra ise düşüncelerin, halkı eğit." diyerek gençlerimizi eğitmenin ve böyle bir projede gençlerle birlikte yürümenin kıymetli olduğuna değindi. Niğde Belediye Başkanı Emrah ÖZDEMİR, kompozisyon yazmanın kendisi için zor olduğunu, öğrencilerin zoru başardığını, okumanın ne kadar önemli olduğunu ifade etti. Niğde belediyesi olarak kültürel çalışmalara cok önem verdiklerini, Niğde'de açtıkları ve açmayı tasarladıkları kütüphanelerin ne kadar önemli olduğunu belirtti. Projeye katılan öğretmen ve öğrencileri tebrik etti. Ardından ödül töreni gerçekleştirildi. Okulumuz Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi 10/C sınıfı öğrencisi Elif Yağmur TEKELİ yapılan kompozisyon yarışmasında ikinci olarak okulumuzu gururlandırdı. Elif Yağmur TEKELİ, yaptığı küçük konuşmasında danışman öğretmeni Özlem ÇEVİK'e , kalbinde umut tohumları yeşerten annesine ve desteği için okul müdürü İdris İSPİROĞLU'na teşekkür etti. Hayatında yeni ufuklar açan ve hayatı sorgulamasını sağlayan Bir Ömür Nasıl Yaşanır adlı kitabı herkesin okuması gerektiğini ifade etti. Dereceye giren öğrencilere ödüllerini Niğde Belediye Başkanı Emrah ÖZDEMİR, İl Millî Eğitim Müdürü Halil İbrahim YAŞAR,  Eğitim-Bir-Sen şube  başkanı Hasan ORHAN takdim etti. Ödül töreninin ardından seçilen kitaplar hakkında öğretmen ve öğrencilerin fikirleri alındı. Yemek ve tatlı ikramından sonra program sona erdi.

May

FETİH COŞKUSU

İstanbul'un fethinin 570. yıl dönümü Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi'nde coşkuyla kutlandı 

Bir çağın kapanıp yeni bir çağın açılmasına vesile olan dünyanın gözbebeği Şehr-i İstanbul’un, sevgili Peygamberimizin övgüsüne ve müjdesine mazhar olan büyük devlet adamı Fatih Sultan Mehmet Han ve kahraman askerleri tarafından fethedilişinin 570. yıl dönümünü  Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesinde coşkuyla kutlandı.  “Hatırlama, ilerlemiş medenî halklar ile geri kalmış ilkel halkları birbirinden ayıran ölçüttür. Medenî halkların anıları vardır. Önemli olaylarını hatırlayan halklar tarih dediğimiz şeye sahip olurlar”. düsturuyla tarih öğretmeni Neslihan Evcim tarafından  hazırlanan program Kur'an-ı Kerim  tilavetiyle başladı. Tarih öğretmeni  Neslihan Evcim: '' İstanbul, medeniyetlerin beşiği , imparatorlukların başkenti, Nedim’İn  Bu Şehr-i İstanbul ki bimisl-ü behadır , Bir sengine yekpare acem mülkü fedadır “ diyererek kasideler yazdığı , uğrunda şehid olunan o aziz şehir, İslam’ın izzetine kavuşacağı asırlar ötesinden hazreti peygamber tarafından müjdelenmiş  kutlu şehir...

Binlerce yıl önce yükselen duvarları engin bir tarihe şahid olmuş toprakları alimlerin, düşünürlerin, mutasavvıfların, komutanların, imparatorların ve padişahların ilmi, irfanı ve iradesiyle harmanlanmış  bir şehir…

Kalpleri fetih aşkıyla yakan bu ilahi çağrıya nail olmak isteyen pek çok komutan, İstanbul’u fethetmek için seferler tertip etmiştir.  21 yaşındaki 2. Mehmed, Peygamberimizin “O ne güzel komutandır” müjdesine nail olarak, 29 Mayıs 1453 tarihinde kendini “Fatih”, Kostantiniyye’yi de“İstanbul” yapmıştır.

Molla Gürânî, Molla Hüsrev ve Akşemseddin gibi ulemadan feyz alan ve böylece kalbi imanla ve azimle dolan, tarihin ender gördüğü liderlerden biri olan bu genç hükümdar; çağ açıp kapayacak olan dev toplar döktürmüş, Bizans’a boğazdan gelecek yardımı önlemek için Rumeli Hisarı’nı yaptırmış, gemileri Dolmabahçe sırtlarından kızaklarla karadan yürüterek Haliç’e indirmiş, surların altına tüneller açtırmış ve yine surların dibine kadar yanabilen tekerlekli kuleler inşa ettirmişti.

 Fatih’in yaptırdığı Şahi adı verilen topların surlarda açtığı gediklerden askerlerimiz İstanbul’a girdiler. Gönlü şehit olma arzusu ile dolu  Ulubatlı Hasan, sancağı surların üstüne dikti, arkasından gelen 30 neferle birlikte tekbir getirerek şehit oldular. Fakat sancağı yere düşürmediler. Artık İstanbul alınmış, güneş bir başka doğmuştu. Ordu, açılan gediklerden, mehter sesinin verdiği huzur ve heyecanla surların içine dalıyor, kale burçlarında artık Türk sancakları dalgalanıyordu.

 29 Mayıs 1453 tarihinde İstanbul’un fethedilmesiyle, Orta Çağ kapanmış ve yeni bir çağ açılmıştır.  Bu fethe, Türk tarihinin en müstesna olayı olarak kabul edilerek de, Feth-i Mübin denilmiştir.

İnancım ve ümidim odur ki, 570 yıl önceki fetih ruhu, nesillerimizde tekrar doğacak;  Bu toprakları vatan yapan aziz ecdadımızdan devraldığımız mirasın, omuzlarımıza yüklediği sorumluluğu gençlerimiz devralacaktır... Bu kutlu vazifeyi yerine getirmek için ihtiyacımız olan cesaret ve ilham şanlı tarihimizde fazlasıyla mevcuttur. Bilge Kağan’dan, Alparslan’a, Osman Gazi’den Fatih’e kadar   gelen muhteşem nesillerin kılavuzluğu büyük Türk milletini, tarihte olduğu gibi, yine hak ettiği yere mutlaka yükseltecektir.

Şehirlerin şahı İstanbul’un fethi, siyasi yönden ve neticeleri bakımından dünya tarihine kesin ve silinmez damgasını vurmuş bir zaferdir." diyerek günün anlam ve önemini anlattığı konuşması, şiirler, mehter takımı gösterisi, İstanbul'un Fethi konulu sinevizyon gösterisi ve  tiyatro gösterimi ile son buldu.

Programda Fatih Sultan Mehmet’in münevver karakterine, tarih ve coğrafya konusundaki derin bilgisine, ileri görüşlülüğüne çağ açan bir padişah  olmasının ötesinde insani yönlerine vurgu yapıldı. 

Programın sonunda  İstanbul'un fethinin 570. yıl dönümüne ilişkin konuşma yapan Okul Müdürü İdris İSPİROĞLU, programda görev alan öğretmen ve öğrencilere teşekkür etti ve  Fatih'in torunlarının bir gün alkışlar ve çiçekler eşliğinde Roma'ya da  gireceğini, yetişmekte olan gençlerin şimdiden bu kutlu fetih için hazırlanmaları gerektiğini ifade etti. Program toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.

May

BÜYÜK ŞAİR NECİP FAZIL KISAKÜREK UNUTULMADI

Niğde Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi, Türk Edebiyatının önde gelen isimlerinden büyük şair, fikir ve dava adamı 25 Mayıs 1983’te vefat eden Necip Fazıl Kısakürek vefatının 40. yılında okulda gerçekleştirilen programla anıldı.

Kütüphanecilik Kulübü öğretmenleri Neslihan Evcim ile Serap Ceylan Tekin’in rehberliğinde ‘Okulun Kalbi Kütüphane’ projesi kapsamında gerçekleştirilen programda günün anlam ve önemini belirten konuşma Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi Edebiyat öğretmeni Serap Ceylan Tekin tarafından yapıldı. Serap hanım konuşmasında, ‘Necip Fazıl’ın 20. yüzyıla damgasını vurmuş büyük bir şair ve fikir adamı olduğunu, gençler tarafından üstat olarak anıldığını ve eserleriyle hala aramızda yaşamaya devam ettiğini belirtti. Program, Edebiyat öğretmeni Ömer Arısoy ile öğrencilerin okudukları Necip Fazıl’ın seçkin şiirleriyle devam etti. Necip Fazıl’ın hayatını anlatan videonun ardından Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi Okul Müdürü İdris İspiroğlu Necip Fazıl hakkındaki düşüncelerini paylaşırken, büyük şair ve dava adamı Necip Fazıl Kısakürek'in Türk medeniyeti ile İslam kültürünü sentezleyen son 40 yılımıza yön veren bir şair olduğunu, bizler için bir öğretmen olduğunu ve yazdığı eserlerle Türk Edebiyatına adını altın harflerle yazdırdığını belirterek programda emeği geçen öğretmen ve öğrenci arkadaşlara teşekkür etti.

May

Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi’nden ‘ŞİİR DİNLETİSİ’

Niğde Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi’nde düzenlenen şiir dinletisi katılımcılar tarafından büyük beğeni topladı. Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi 

Kültür ve Edebiyat Kulübü öğretmenleri Mukaddes Çiçekçi ve Özlem Çevik ile Müzik Kulübü öğretmeni Şenay Tuhan Kaya'nın hazırladığı ‘Şiir Şifadır’ temalı şiir dinletisi okulun konferans salonunda gerçekleştirildi. Büyük ilgiyle izlenen şiir dinletisinde Fatih Sultan Mehmet'ten Cahit Zarifoğlu'na, Necip Fazıl Kısakürek'ten Attila İlhan'a kadar birçok şairin eserlerine yer verildi. Niğde Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi Okul Müdürü İdris İspiroğlu program sonunda yaptığı konuşmada; ‘Şehit Yakup Avşar Anadolu Lisesi'nin Niğde'nin en yeni lisesi olmasına rağmen akademik başarıdan sosyal, sportif ve kültür faaliyetlerine kadar her alanda en iyisini yapma ve başarma kararlılığında emin adımlarla yolumuza devam ediyoruz.  İspiroığlu, şiir, gönüllere nakşolan bir güldür. Her nakşında bir sevda, bir ayrılık; ruhumuzu okşayan bir ilmek vardır. Şiir, kağıtla kalemin son varisidir. Şiir duygular senfonisidir. Bu güzel programda emeği geçen öğretmen ve öğrenci arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum’ dedi. 

May

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı okulumuzda coşkuyla kutlandı. Okulumuz beden eğitimi öğretmenleri Alpaslan Şengür ve Zeki Kılıç tarafından hazırlanan program okulumuz konferans salonunda gerçekleştirildi. Program saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından Beden eğitimi öğretmeni Alpaslan Şengür'ün günün anlam ve önemini berten konuşmasıyla devam etti. Şiirlerin okunmasıyla ve koroyla devam devam eden Programın sonunda okul müdürü İdris İSPİROĞLU emeklerinden dolayı öğretmen ve öğrencilere teşekkür etti. 

May

Her toplumda uzun yıllardır bir arada yaşamanın getirdiği davranış kalıpları ve yaşam felsefeleri oluşmuştur.  Bu yaşam felsefeleri ve davranış kalıpları içinde bulundukları toplumların inanç yapısından, toplumun çok eskilerden gelen yaşam felsefelerinden ve etkileşimde bulundukları diğer topluluklardan etkilenerek zamanla değişerek yeniden şekillenmektedir. Uzun yıllar kabul görmüş bu örfler zamanla her toplum için farklı değer yapıları meydana getirmektedirler. Bu değer yapıları toplumları bir arada uzun yıllar birlik beraberlik içinde tutmaktadır. Bu dinamiklerden bazılarını şu şekilde ifade edebiliriz: insan sevgisi, adalet, hoşgörü, saygı, sevgi vb gibi sıralayabiliriz.

Sürekli gelişen ve değişen bilim ve teknoloji ile toplumların yaşam felsefelerinde değişimler oluşmakta, insan ilişkileri azalmakta git gide bencil bir toplum yapısı ortaya çıkmaktadır. Bu sebepledir ki değerlerimizde günden güne kaybolma tehlikesindedir.

İçinde bulunduğumuz okullar toplumların şekillendirilmesinde en büyük etkendir. Millî Eğitim Bakanlığımız kaybolmaya yüz tutmuş insani değerlerimizi yeniden kazanmamız ve bunun sürdürülebilirliğini sağlamak adına müfredatlarımıza Değerler eğitimi programını entegre etmiştir.  Değerler eğitimi programı ile okullarımızda değerler eğitimi kulüpleri oluşturulmuş ve belirlenen kök değerler etrafında okullarda değerlerimizi yeniden güçlendirilmeye çalışılmaktadır.

            İslamiyet’in sancaktarlığını yapan ve Türk İslam kültürü ile yoğrulan Büyük Türk milleti olarak insanı değerler noktasında dünyada birinci sırada yer almaktayız. Yakın zamanda yaşadığımız büyük deprem felaketinde insanımız devletin yanında yer alarak elinde avucunda ne varsa her şeyini depremzede kardeşlerine göndermiştir.

              Tüm bu insani değerlerimizi yeniden canlandırmak ve yaşatmak adına birbirimizi seveceğiz, sayacağız; ihtiyaç sahiplerine yardım elimizi uzatacağız, bayrağımızı, ülkemizi seveceğiz. Bu ay öğretmen arkadaşlarımla belirlediğimiz kriterlere göre nisan ayının öğrencisi olarak 11/A sınıfından Bircan Nisa SOYSAL adlı öğrencimizi seçtik. Öğrencimizin hediyesini okul müdürümüz İdris İSPİROĞLU takdim etmiştir.

                                                                                                                                                                                                                                                                                        

May

Geleneksel Türk Okçuluğu Niğde Okul Sporları müsabakası 2 Mayıs Salı günü Bucak Çayır spor tesislerinde yapıldı. Yarışmada okulumuz 11C sınıfı öğrencisi Batuhan GÖK Niğde  il 1.liği elde ederek Türkiye şampiyonasına katılmaya hak kazandı. Öğrencimizi tebrik eder, başarıda emeği geçen beden eğitimi öğretmenlerimize teşekkür ederiz.  

May

OKULDA DİYABET PROGRAMI

Millî Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı ve Çocuk Endokrinolojisi ve Diyabet Derneği iş birliği ile başlatılan, diyabetin daha iyi anlaşılmasını ve okul ortamında diyabetli çocukların desteklenmesini sağlamayı amaçlayan Okulda Diyabet Projesi kapsamında Niğde İl Sağlık Müdürülüğü tarafından okulumuzda personel ve öğrencilere eğitim verildi. Eğitime katılan okul personeli diyabetli çocukların okul yaşamı boyunca sağlıklarının korunması ve kendilerini güvende hissetmeleri için önemli bilgiler edinirken, yapılan aktivitelerle de diyabetle ilgili farkındalık oluşturuldu.